fbpx

Wielka zmiana w SEO?

Marketing internetowy jest jedną z najszybciej rozwijających się branży. Zmienia się podejście, zmieniają się algorytmy. Dlatego w tematyce pozycjonowania należy być szczególnie uważnym i zwracać uwagę na wszelkie nowości. To, co dotyczy się algorytmów, ma ścisły związek z Google i zmianami, jakie wprowadza. Mają one na celu jeszcze lepsze dopasowanie wyniku wyszukiwania do potrzeb użytkowników. Nie licząc tutaj płatnych wyników wyszukiwania, to z roku na rok (a w zasadzie w niektórych okresach nawet z miesiąca na miesiąc) obserwujemy to, jak jakość strony oraz treści na niej zawarte i ich dopasowanie do użytkownika zyskują na wartości. Jestem przekonana więc, że dobrze i skrupulatnie realizowane działania z zakresu pozycjonowania mają coraz większy wpływ na ewentualny sukces witryny w rankingu Google. Oprócz tego, że w 2022 roku możemy spodziewać się wielu zmian w zakresie wyszukiwania głosowego „voice search” oraz rozwoju chatbotów to jednak możemy być pewni, że optymalizacja strony pod kątem SEO czy UX będzie ważną składową sukcesu każdego e-commerce. W ostatnim czasie wiele zmian w algorytmie Google dotyczyło jakości witryn internetowych. Obejmowały one głównie:

– doświadczenia odbiorcy, czyli optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych,

– czas ładowania się strony

– Core Web Vitals.

Zmiany te doprowadziły do ewolucji SEO do SXO.

Czym jest SXO?

Najprościej ujmując, SXO to SEO, które pamięta o użytkownikach. Zapamiętajcie to hasło, ponieważ będzie się ono na pewno wiele razy przewijać tu, na moim blogu, a także w social mediach.

Czego możemy się spodziewać pod kątem rozwoju SEO/SXO w następnych miesiącach? Przede wszystkim nasilenia wpływu optymalizacji technicznej witryn internetowych, a także treści na nich zawartych oraz dopasowanie ich do potrzeb użytkownika. Wszystko to kwestie indywidualne dla każdego typu strony internetowej oraz branży, w której ona działa. Właśnie dlatego według mnie kolejne miesiące przyniosą nam duże zapotrzebowanie na wsparcie specjalistów SEO w wielu przypadkach. Bez wiedzy oraz praktycznego rozeznania w wytycznych Google czy rekomendacjach tej największej i najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej będzie bardzo trudno o sukces, w szczególności w branży e-commerce. Biorąc pod uwagę ostatnie zmiany w Google oraz prognozy na ten rok mogę śmiało potwierdzić, że SEO będzie jednym z kluczowych filarów dla e-commerce. Bez odpowiedniej optymalizacji technicznej strony oraz treści, które docierają do właściwych grup docelowych, a także angażują i zachęcają użytkowników do konwersji, będzie bardzo trudno osiągnąć sukces bazując jedynie na organicznych wynikach wyszukiwania.

Leave a Comment