fbpx

Dlaczego warto mieć stronę internetową

Tylko w kwietniu 2020 z internetu korzystało 28,2 mln Polaków (14,4 mln kobiet oraz 13,8 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 64,3 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 2 godz. 4 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była środa, 15 kwietnia (25,3 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu w niedzielę, 12 kwietnia (23,2 mln). Prawda, że sporo? Czy można sobie zatem pozwolić, żeby prowadząc działalność nie posiadać firmowej strony internetowej? Oczywiście, że nie!

Jeżeli te dane jeszcze Cię nie przekonują, przeczytaj poniższe zestawienie dziesięciu powodów, dla których każda firma powinna posiadać własną stronę www.

1. Strona internetowa to najlepsza forma reklamy Twojej firmy!

Strona internetowa to wydajna reklama – i na tym mogłabym skończyć ten punkt. Co jest ważniejszego, niż właśnie wydajność? W odróżnieniu od tradycyjnych form promocji (ulotki, plakaty, reklama w prasie lub TV) możliwości strony internetowej są dużo większe. Przede wszystkim chodzi o długość przekazu. Internet swoim zasięgiem obejmuje większość domów i firm, dzięki czemu możliwości dotarcia do klientów są nieograniczone. Mamy go pod ręką w smartfonie, tablecie i komputerze, korzystamy z niego na co dzień.

2. Strona internetowa pozwala klientom znaleźć Twoją firmę

Zastanów się, co robisz, gdy chcesz znaleźć np. piekarnię. Jesteś w Szczecinie, w nowym dla Ciebie mieście, naszła Cię ochota na świeżą drożdżówkę. Co robisz? Sięgasz po telefon i wpisujesz w wyszukiwarkę Google frazę: piekarnia Szczecin. Dlaczego Google? Nie bez powodu! Ta wyszukiwarka używana jest przez ponad 98% użytkowników. Zdeklasowała konkurencję, ponieważ zapewnia wysokiej jakości wyniki. Aby się w niej znaleźć, należy mieć stronę internetową. Nie wystarczy jednak samo jej posiadanie, musi być ona zgodna z wytycznymi Google, czyli odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO.

3. Strona internetowa zapewni Twojej firmie ogólnoświatowy zasięg

Zasięg strony internetowej jest nieograniczony. Dziś być może prowadzisz lokalny biznes. Ale kto wie, być może jutro zechcesz łatwo i szybko dotrzeć również do potencjalnych klientów z całej Polski oraz spoza jej granic? W Internecie nawet jednoosobowa działalność ma takie same szanse zaistnieć jak duża korporacja. Oferowane przez Ciebie produkty możesz sprzedawać na drugim końcu Polski, Europy czy świata.

4. Dzięki stronie www Twoja firma staje się bardziej wiarygodna w oczach klientów

Internauci, zanim podejmą decyzję zakupową, sprawdzają opinie o firmie i produkcie. Brak strony www może dyskwalifikować już na samym początku.

5. Ułatwia kontakt z potencjalnym klientem

Strona www jest wizytówką firmy. Pozwala w łatwy i szybki sposób skontaktować się z odpowiednią osobą lub działem w firmie, zapytać o produkt, o pomoc w wyborze. Pełni rolę punktu informacyjnego i kieruje do wybranych miejsc. Odpowiednio zaplanowana umożliwia kontakt np. z działem handlowym, księgowym, marketingowym, reklamacyjnym czy HR.

6. Strona www jako miejsce prezentacji Twojej oferty czy produktu

Dzięki stronie internetowej szybko zapoznasz klienta ze swoją ofertą. W zależności od tego czy sprzedajesz usługi czy przedmioty, możesz dodać niezliczoną ilość opisów czy zdjęć. Możesz także stworzyć grupy produktowe, dzięki którym użytkownik w łatwy i intuicyjny sposób dotrze do tego, co go interesuje.

7. Niski koszt pozyskania klienta

Stworzenie strony www to jednorazowy wydatek. WWW jest dostępna non stop i cały czas nieustannie dla Ciebie pracuje, pozyskując kolejnych klientów. Przeliczając, koszt pozyskania jednego klienta wynosi najmniej spośród dostępnych form promocji, i co najciekawsze z czasem maleje, gdyż z upływem czasu liczba klientów rośnie, natomiast koszt stworzenia witryny pozostaje niezmienny. Czego chcieć więcej?

8. Strona www jest stale dostępna

Strona internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez okrągły rok. Pracuje dla nas non stop. Zbiera zapytania i zamówienia od klientów, udziela informacji oraz prezentuje ofertę. Dbając o jej ciągłą aktualizację, zdobywasz najlepszą formę reklamy swojej firmy.

9. Czy Twoja konkurencja ma stronę www?

Oczywiście, że tak! Dziś firmy, które stawiają na pozyskiwanie klienta, posiadają swoje strony internetowe – z Twojej branży również. Jeżeli klient potrzebuje Twojego produktu lub usługi, prędzej dotrze i skorzysta z oferty firmy posiadającej stronę www niż tej, która jej nie ma.

10. Strona www oszczędza Twój czas

Dobrze zaprojektowana strona działa na korzyść Twojej firmy. Odpowiada na pytania klienta, edukuje go, prezentuje ofertę, pozwala złożyć zapytanie oraz zamówienie. Nie posiadając strony www, te obowiązki spadają na Ciebie i Twoich pracowników, angażując Wasz czas. A czas to pieniądz – policz ile godzin dziennie, które mógłbyś zaoszczędzić, posiadając stronę www, poświęcasz na rozmowę z potencjalnym klientem. Ten czas mógłbyś poświęcić na spersonalizowanie oferty dla klienta, który już zapoznał się z możliwością współpracy z Tobą, czytając Twoją www.

Czy tyle wystarczy, byś zdecydował/-a się na założenie strony internetowej Twojej firmy? Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, zapraszam Cię do kontaktu – chętnie odpowiem na Twoje pytania i rozwieję Twoje wątpliwości. W zakładce kontakt możesz skorzystać z formularza szybkiego kontaktu ze mną

Jeśli interesują Cię dane, które przytoczyłam we wstępie, zajrzyj tu

Leave a Comment